onsdag 23 juli 2014

Formplywood - varför ser den ut så här?



Ska gjuta en mindre trappa i betong. Efter lite instudering förstod jag att det skulle bli bra med en gjutform baserad på formplywood. Efter att ha besökt Hornbach, Byggmax och Woody, konstaterade jag att formplywood såg ungefär likadan ut på samtliga ställen, dvs. som bilden ovan. Ska det vara så? Dyr är den också, ca 400-500 kr. Tänkte att för de små pusselbitar jag behöver kanske det inte blir ett problem ändå och det är ju bra med den speciella finishen så att formen släpper från betongen. Vid mätning insåg jag att det aldrig skulle bli bra, hur jag än gjorde.

Så jag har byggt en gjutform med Melamin-belagda hyllplan istället, inköpta på Byggmax för en struntsumma. Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar